fredag 31 december 2010

"When you hear everyone say you're amazing, Does anybody ask you?"

Måste skriva några rader om träningen igår kväll, det kändes som att mycket i kroppen lossa då! Eller jag insåg iaf vad där är jag göra fel, och det e ju första steg för att förändra något.

Började träningspasset med 20 minuter på vibrationsplattan och stretchade lite på det. Vad mycket lättare det går med elektroderna på! Sen gick jag iaf och bad mamma hjälpa mig att kasta en boll som jag skulle försöka fånga. Att fånga den med båda händerna är inga problem men det blir lite klurigare med bara högerhanden. Men efter femtioelva misslyckanden lyckades jag fånga den med högern en gång :) Vilken seger över den lilla sketna bollen ! Mamma tyckte inte att det var nåt speciellt, "en gång är ingen gång" tack för den liksom! Givetvis sagt med glimten i ögat :) Lyckades iaf att fånga den ytterligare en gång, då kom J till undsättning och sa att "2 ggr är en vana" :) Det här e ett typexempel på vad som präglat min träning genom alla år, även fast något gått bra så ska man inte nöja sig, det kan och ska alltid bli bättre! Jag missar ju fortfarande att ta bollen majoriteten av kasten. Det finns nog en anledning till att jag än idag har väldigt svårt att tycka att något jag själv gjort är bra, träning har både för- och nackdelar. Hade jag nöjt mig med en seger, eller när något litet gått bra så hade jag definitivt inte varit där jag är idag..

Tänkte att efter det var det ett bra tillfälle att öva lite på att gå med elektroderna på nu när jag är hemma hos mamma och pappa och har en lång fin hall att gå i :) (det har sina nackdelar att bo i en etta på 24 kvadrat..) Började gå lite fram och tillbaka och försökt att få det att se så bra ut som möjligt med ben och armar och hej och hå. Efter att jag gått en stund och mamma stått och påpekat vad jag skulle rätta till och tänka på (det är för övrigt ett av dom bästa sätten att träna på, att få feedback på hur man ska göra för att göra rätt!) så började det se mycket bättre ut! Dels försökte jag rätta till så att jag inte satt vänster ben framför höger och dels få ryggen att hålla bättre. Jag fick en riktig aha-upplevelse, "Ska man använda ryggmusklerna också när man går? Det har jag aldrig gjort förut". Det e en sån sak som är självklar för alla som har en fungerande kropp men inte för mig.. Därför är det så grymt bra att få feedback och få höra från någon annan vilka muskler man ska använda och hur man ska göra! Tydligen är det svårt för min hjärna att själv inse vilka delar av kroppem som är bra att använda när man gör vissa saker. Men oj vad mycket bättre det blev när jag verkligen försökte spänna till ryggen och få den att hålla ihop! Men nackdelen var att jag blev trött som jag vet inte vad! Snacka om att jag använde muskler jag aldrig använt förut, känns för övrigt idag oxå i form av en mysig träningsvärk. Efter 15-20 minuter gång fram och tillbaka var jag helt slut och rejält svettig! Måste jobba grymt mycket med att bygga upp dom musklerna som håller upp överkroppen :)

Gott Nytt År allihop!

4 kommentarer:

  1. Härligt att höra om dina framsteg! Gott Nytt År! Jag känner på mig att 2011 blir ditt år :)

    SvaraRadera
  2. Tack! Man kan ju alltid hoppas! :)

    SvaraRadera
  3. Super härligt att höra !vilken kämpe du är!!!
    Livet är inte lätt alla gånger men det blir vad man gör det till! :)
    Gott nytt år på dig!
    /Kristin

    SvaraRadera
  4. Absolut, man kan inte styra över vilka förutsättningar man har men man kan välja vad man gör med dom man har :)

    SvaraRadera