onsdag 22 december 2010

Kanske nåt jag borde vänja mig vid?

Det finns få saker som gör mig så förbannad och får mig så totalt på fritt fall som att bli behandlad som att jag var mindre vetande.. Idag hände det i kassan på en butik när jag var ute och handlade julklappar. Kassörskan behandlade mig verkligen som om jag var ett litet barn som inte förstod nånting, sen om det berodde på att jag går fult som stryk eller om jag bara ser allmänt efterbliven ut, det vet i fan.. Och mesig som jag är så gick jag ju ändå därifrån med det jag tänkt att handla, det rätta hade ju egentligen varit att lämna skiten framme vid kassan och bara gå därifrån. Kanske är det något som är helt ok och som jag borde vänja mig vid eftersom jag inte passar in i mallen som handlar om hur man ska vara?

Nehepps, dags att försöka sova lite!

3 kommentarer:

  1. Rick, det är ju hon som har problem och inte du ! :-)

    SvaraRadera
  2. Håller helt med föregående! Sånna där typer stöter jag också på lite då och då tyvärr :( Jag brukar inte ta någon strid utan intala mig att det var hans/hennes dåliga dag! Men visst känner man sig liten för stunden...

    SvaraRadera
  3. Ja man gör ju tyvärr det.. Och hoppas på att det bara var en dålig dag så att han/hon inte är så varenda dag!

    SvaraRadera