fredag 17 december 2010

Kanske en te klar..

Tentan igår gick inte alls så bra som jag hade hoppats på.. Även fast vi hade pluggat en hel del på den så var det mycket som jag hade missat att plugga på. Jag hade helt enkelt missbedömt vad läraren tyckte var det viktiga under kursen och prioriterat helt andra saker istället. Vissa saker på tentan var rent utsagt elaka, en fråga om sensorer och spänningsnivåer som jag trodde att jag kunde, då skrev han i uppgiften att det lösningsförslag som han hade gett under föreläsningen var FEL?! Och att vi skulle komma på en annan lösning på uppgiften.. Om föreläsaren hittar ett fel i anteckningarna ska han eller hon då inte maila ut info om det och inte meddela det på tentan när man redan har pluggat på anteckningarna och då lärt sig den felaktiga lösningen? Nee det gjorde men förbannad på tentan! Jäkla typtag tycker jag! Många av frågorna var konstigt formulerade oxå, det var svårt att förstå riktigt vad han menade och var ute efter för svar.

Jag hoppas att jag lyckades flumma ihop tillräckligt många halvrätta svar för att få 47/99 poäng. Annars får det väl bli en liten omtenta, det kan säkert vara nyttigt att prova på det med.

1 kommentar: