söndag 12 december 2010

Närkontakt med snön och stavarna i en snygg style framåt!

Haha, idag tog jag mig ut på en liten skidtur. S-linge goldbana var lite mer upp och ned än vad jag trodde att en golfbana skulle vara! Jag trodde att golfare var slöa och inte orkade med backar men där hade jag visst fel :P Pallrade mig runt i mitt långsamma sega tempo i kanske 20 minuter, gick rätt bra, klarade faktiskt av uppförsbackar utan att fara bakåt! Jag blev galet förvånad! Men sen är det ju det här, när man har åkt upp en bit så måste man ju oxå ned samma bit.. Dom första nedförsbackarna klarades av i den grymt snygga stilen med stavarna rakt framåt som broms :D Kameraförbud råder när jag är i spåret! Fast så klart kom det en backe, inte så brant men tillräckligt brant för att min teknik inte skulle funka så bra..

På den andra bilden, vid den gröna ringen slog jag på arslet! Och dum som jag var började jag med att ta av mig båda skidorna, vilken miss.. Samlade ihop alla rester, stavar skidor och hej å hå och gick några meter dit jag stod stadigt! Sen började helvetet! Jag insåg snabbt att det är mycket lättare att ta på sig skidorna när det är plant och man inte är helt indränkt i snö och inte är trött! Och har pjäxorna lika högt som skidorna, där jag ramlade sjönk pjäxorna ned typ 15 cm, haha. Vänstersidan gick helt ok att få på, med högern.. Jag stod i typ en kvart och försökte få på mig skidskrället, men det gick bara inte! Högerskidan, den lilla jäveln ville inte låsa sig hur jag än försökte, och tro mig, jag försökte på alla fiffiga och mindre fiffiga sätt, och jag skrattade bara mer och mer! Tog mig till den gula cirkeln med pjäxan lite halvt i skidan, sen sket sig det med.. Vid den gula cirkeln låg jag på sida/halvsatt och fick efter ytterligare 10 minuter ÄNTLIGEN på mig högerskidan igen, nu skulle jag bara upp eftersom jag satt mig på marken.. Hrm.. Men med hjälp av stavarna och lite trixande så kom jag upp oxch fick på mig vänsterskidan, den e lättare än högra.. Och tog mig mot bilen! På 1 timme och 10 minuter kom jag den imponerande sträckan 1,07 km! Haha, med den hastigheten skulle det ta sisådär 4 dygn att köra vasaloppet, nån som e på? :D

Rätt kul att kunna logga hur man tränat i mobilen :) Vet dock inte varför det är blått sträck ibland och ibland inget utritat? Det är INTE som E (du kommer få igen för den, jag lovar!) trodde att jag ramlat varje gång det är uppehåll och liksom segat mig framåt. Men kanske beror det på att jag åkt för sakta?

Nästa gång ska jag försöka med ett annat spår som är mindre backigt :)

1 kommentar:

  1. Vilken händelserik skidtur du fick :D haha! Bra kämpat :D :D Du kanske skulle börja med halv-vasan? ;)

    SvaraRadera