onsdag 8 december 2010

Ett försök till en förklaring

Nu har jag nästan använt inervensionsmetoden i 2 veckor så då tycker jag att det börjar bli dags att försöka ge en liten förklaring hur känslan i kroppen förändrats. Så vad e det då som känns annorlunda?

Den enklaste förklaringen e nog att allt känns mindre sammankopplat. Ett exempel, du ska vrida på handen så att handflatan pekar uppåt för att kunna ta tvål i handflatan när du tvättar händerna. Och det kan ju så klart alla som har en fungerande kropp göra helt utan att något annat konstigt händer med fingrar eller armen. Innan jag började träna och skulle göra det så knöts automatiskt handen när jag gjorde den rörelsen utan att jag bad den att göra det, det gick att få den att ge fan i att göra det genom att samtidigt aktivt sträcka ut fingrarna. Ett typiskt exempel på hur en rörelse är ihopkopplad med en annan. Och så är/var det med en massa olika saker i kroppen.

Men dom senaste två veckorna har allting verkligen börjat släppa taget om varandra. Olika rörelse fungerar mer självständigt utan att påverka andra rörelser. Det är liksom som att beroendet mellan (oj vad det lät som matte!!) olika rörelset har minskat :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar