söndag 19 december 2010

En riktigt klockers dag! :D

Lite träning, kusinträff å tentapub e ett riktigt bra recept på en bra dag :)

Ungefär i den ordningen klarade jag av gårdagen. Va smått segt att pallra sig ur sängen när klockan ringde kl 07:45 igår morse och man visste att man inte skulle komma i säng igen på typ 18 timmar! Men det gick ju. Tog iaf på mig elektroderna och började med att träna. Igår var första gången som jag fuskade och inte hade på mig dom maxtiden 90 minuter. Ett träningspass ska hålla på i mellan 60 och 90 minuter. Tror jag tränade runt 75 minuter igår. Mer fanns det tyvärr inte tid för. Gick iaf bra, tror att vibrationsplattan är riktigt bra att träna med :) Måste komma på nåt sätt att få in den i bilen så jag får med mig den hem till Upps.

Åkte och hämtade upp H på Söder, lyckades att köra hela Hornsgatan fast det är dubbdäcksförbud och jag har dubbdäck :P Jag hade tänkt att jag skulle köra Söder Mälarstrand istället men så blev det ju inte riktigt.. Körde alldeles fel i tunneln som går från sveavägen som jag glömt namnet på nu. Så jag hamnade i gamla stan istället för Centralbron, hrm.. Jag borde ha lärt mig hitta lite i den här stan efter 3,5 år men tydligen inte. Klurigt det där!

Sen följde en grymt trevlig kusinträff :) Först hemma hos M och kolla deras nya hus och fika och sen middag hos U, va kul att se hur ni bodde! :) Åkte mot Stockholm och tentapub på kvällskvisten. Haha, hämtade upp J å A vid bussen och vi va ju galet tajmade! Precis när deras buss kom så rullade jag in på vändplatsen, rätt ok med tanke på att jag hade åkt ända från Uppsala.

Sen va det tentapub som gällde :D Vi kom verkligen i sista stund! Dom som kom 10 minuter efter oss kom inte in eftersom dom redan hade släppt in till maxgränsen. Så det va lite flax minst sagt. Tentapuben var riktigt nice, tror att vi lyckades samla hela gänget till slut :) Dock var dom som stod i baren inte världens snabbaste, det tog en galen tid så fort man skulle ha nåt, för att inte tala om toakön, det var sisådär 10-15 minuters kö för att gå.. Jag förstår dom som ställde sig ute och drillade! För en gångs skull så satt jag inte vid bordet och häckade hela kvällen utan rörde lite på mig på dansgolvet, folk får tycka vad tusan dom vill.. Kul hade jag iaf! Efter att jag hade lyckats gå med ett glas med cola genom hela smörjis fullt med fulla människor utan att skvätta ut nåt har jag för mig att jag sa nåt dumt till E, att jag skulle klara av samma sak fast med högerhanden vid tentapuben om ett år, så det e väl bara att ligga i och träna! Går det så går det, men man måste ju ha nåt mål att satsa mot :)

Haha pallrade oss ned mot T-banan runt kl 2, med lite för många i bilen och givetvis stod polisen utanför Kåren! Då blev jag lite orolig, men sån tur var så stannade dom inte oss :) D lyckades täcka J rätt bra så han var ganska bra dold från sidorutan :)

Bästa dagen på väldigt länge blev det iaf! Det e egentligen helt sjukt hur mycket bättre jag mår bara för att kroppen funkar bättre! Kropp och hjärna sitter ihop så otroligt mycket, mår kroppen bättre så gör även hjärnan det! Mindre kaos liksom och jag behöver inte längre känna mig patetisk för att jag inte gör nåt för att saker och ting ska funka bättre! Nu tränar jag ju faktiskt 3 ggr i veckan :) Och det e ju liksom inte några stora förändringar som skett än, men ändå känns allt så mycket lättare å roligare! :D

1 kommentar:

  1. HÄRLIGT att höra!! :D Kul att du gjorde en liten sväng om med å satte ett nytt mål under kvällen. ;)Ses imorrn !!

    SvaraRadera