onsdag 29 december 2010

Lim, tejp eller vaddå?


Bilderna talar rätt mycket för sig själva! Fråga inte hur jag lyckats, men jag har tappat spegeln i backspegeln på min bil, den har suttit lös ett tag men jag har inte orkat ta tag i det. Och idag när mamma och V lånade bilen så hade den lossat helt! Sån tur var så hängde den kvar lite så dom kunde ta den den när stannade. Så nu är ju frågan, hur katten ska jag få dit den igen?! Jag kan ju inte åka in till verkstaden och be dom fixa det, det vore både fegt och blir nog ganska dyrt.

Jag funderar på om man kan limma fast den? Epoxy funkar ju på det mesta, det jobbiga är bara om limmet hamnar där det inte ska så backspegeln inte går att ställa in. Dubbelhäftande tejp, undra om det kan hålla? Någon som har tips på en fiffig (och konstig!) ingenjörsmässig lösning? :) Det ser ut som att den har suttit med någon tunn dubbelhäftande tejp förut.

1 kommentar:

  1. Limma inte med epoxy - det blir för hårt. Har du någon Zap-a-dap-a-goo kvar? Om inte kör med typ Liquisol (staving) eller shoo-goo. MVH Niklas

    SvaraRadera