torsdag 30 december 2010

<> istället för -+ tack!

Risken med detta inlägg är att majoriteten av er som läser kommer tycka att jag är lite konstig och knäpp efter att läst det men det är en risk jag tar!

Är det bara jag som irriterar mig på att dom använder fel tecken på gradvredet på alla duschblandare?! Vaddå -38+, om man vrider till kallare så blir väl inte vattnet MINUS 38 grader. Då skulle det ju betyda att det kommer is ur duschslangen, någon sån duschblandare har inte jag stött på iaf, sån tur är! Vad kallt det skulle bli, och jättejobbigt att få ut isen ur munstycket.

Nee korrekt ska det vara, var är det för fel på "< 38 grader <"? Då tycker jag att det skulle vara korrekt! < betyder mindre än på matematiska för er som inte visste det :) Fast ännu bättre kanske "< 38 grader >" skulle vara? Först "mindre än"-tecken och sen "större än"-tecken? Oavsett vilket så skulle det vara bättre än vad det är nu.

Tror ni att man kan skicka nåt brev till nån myndighet som har hand om standarden på duschblandare och klaga? Dom kanske inte bryr sig så mycket men dom skulle nog iaf få sig ett gott skratt :) Det var något nytt lagförslag som jag skulle skicka till riksdagen oxå, men det har jag glömt att göra. Nu har jag glömt vad det var oxå men det var ungefär lika dumt..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar