lördag 11 december 2010

En konstig idé

Hjärnan är en slö liten krabat som gärna gör det så lätt för sig som möjligt, den använder liksom dom delar av kroppen som funkar bäst och skiter i resten, tyvärr.. Eller det kanske är lite bra i vissa fall att den gör det bästa av situationen?

Jag märker iaf att även fast högerhanden börjar funka bättre och bättre, lite iaf, så använder jag fortfarande vänsterhanden myyyycket mer än vad jag borde göra. Jag antar att det är anledningen till att jag märker av större skillnad i benen än vad jag gör i handen sen jag började träna. För det e klart att man måste använda den i det dagliga livet om den ska bli bättre. Jag funderar på att försöka lura den slöa muppen till hjärna som jag har, om jag börjar använda en stor klumpig ful och otymplig tumvante på vänster hand även när jag är inomhus så borde det ju vara lättare att använda höger hand istället för vänster hand?..

2 kommentarer:

  1. Coolt! Men shit vad din vanthand kommer svettas!

    SvaraRadera
  2. Det kommer den säkert! Har du nån bättre idé hur man kan göra det jobbigare att använda den annat än att ha en vante på sig? :P

    SvaraRadera