söndag 5 december 2010

Roligt att bromsa

Jag var ute och cyklade, totalt, här för någon dag när jag sa att det kändes patetiskt att bli glad över att klara av nåt som 95% av befolkningen tar som en självklarhet att klara av. Självklart ska man känna sig grymt glad och nöjd över det, för det är ju bara sig själv man ska jämföra sig med och tävla emot! Om det sen är något jätteenkelt som de flesta andra tycker är piece of cake är ju skit samma, det är det inte för dig. Något som du däremot tar som en självklarhet att kunna göra är säkert ett stort steg att klara av för någon annan. Det kommer alltid att finnas någon som är bättre än dig på precis allt, men inte betyder det att man ska gå runt och känna sig dålig bara för att det finns någon som är bättre.

Så idag är jag grymt nöjd över att ha klarat av att flytta högerfoten från gasen till bromsen och tillbaka utan att lyfta hälen från golvet :) En självklarhet för det flesta att kunna göra, men inte för mig fram till idag! Förut har jag lyft hela benet för att flytta från gas till broms. Gillar när man märker att kroppen funkar bättre så att vardagliga saker blir enklare att göra :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar