lördag 8 januari 2011

Möss, råttor och storråttor

Möss, råttor och storråtor var vad vi satt och diskuterade meddans vi satt och åt med familjen A-stål ikväll! Lite udda samtalsämne kanske! Ska tydligen finnas stora flockar med råttor som man kan se springa över någon gata här i U-a, tror inte riktigt på det, men vem vet! Döda som möss ska visst även vara vanligt att hitta när man öppnar stora elcentraler som stått orörda länge.

Jobbade imorse, var inte så överdrivet mycket folk, rätt skönt för då hann jag göra en massa annat som behövdes göras i butiken :) Kan inte sluta att förundras över varför vissa personer valt att bli föräldrar (eller det kanske e det som inte valt, det kanske bara blev så?). Idag var det två stycken pappor som var och körde med sina söner på banan som vi har för RC-bilar som var skitgriniga, jag frågade lite glatt "Upp och köra?" får till svar "Ja, ungjäveln ville hit och köra och det e väl lika bra att han får som han vill" Den andra pappan svarade något liknande. Borde det inte vara kvalitetstid att få umgås med sitt barn en hel dag istället för något som bara måste genomlidas?..


Köpte iaf det sista jag behöver för att lacka huvarna till helikoptern :) Det e egentligen galet vad med grejer som behövs, grundfärg, färg, klarlack, tejp, knivblad, t-röd, en bra kniv mm. Bara för att få på lite färg liksom! Får hoppas att det blir bra iaf, pappa kommer antagligen att hjälpa mig med det imorrn. Det e bra eftersom jag suger på att måla..

Men innan målning ska vi köra tillbaka mina grejer till sthlm och hjälpas åt att sätta upp en spegel på min ytterdörr så jag har något att kolla i hur det ser ut när jag går fram och tillbaka. Det blir nog bra att ha den när jag kommer träna själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar