onsdag 19 januari 2011

Ge mig kontroll!

Senaste veckorna har jag upptäckt något nytt, som jag inte tänkt på tidigare men som varit som det är i all evighet, jag kan inte hitta fram med signaler till vissa av musklerna i ansiktet! Precis dom musklerna man använder när man ler utan att visa tänderna, vänster mungipa rör sig dit den ska, höger rör sig inte riktigt likadant :P Jag känner att musklerna i vänster och höger sida verkligen används olika! Och det går liksom inte att få höger sida att göra som vänstersida hur jag än försöker. Antagligen inget som andra tänker på, men skillnaden finns där! Däremot när jag ler och visar tänderna så syns det inte lika mycket ;)

Och det är inget som har kommit på senare tid heller, om jag kollar på gamla skolfoton så är det precis likadant, spännande att jag inte tänkt på det tidigare. Ibland funderar jag på hur kroppen fungerar på insidan, tänk om jag knappt använder höger sida på insidan heller, t.ex. att höger lunga används mindre än vänster.. Jag försöker undvika att fundera på det, men ibland kan jag inte låta bli.

2 kommentarer:

  1. Det är många små detaljer som du kommer att lägga märke till. Just ansiktsmusklerna har jag inte tänkt på, men du har en poäng i det. Våra kroppar lärde sig att fungera på ett sätt och nu vill vi lära om kroppen, men det är inte alltid så lätt. Ansiktet är en del av det och hur vi använder de musklerna, hur vi samordnar ansiktsmusklerna sker förmodligen på ett litet annorlunda sätt jämfört med de som har full kontroll. (Om du förstår vad jag menar?)

    Vad gäller lungorna har jag inget riktigt svar. Jag har också funderat över vad mer som skiljer, men det är som det är. Var inte alltför orolig bara. Det finns vissa saker som vi inte kan ändra på och andra som vi kan.

    SvaraRadera
  2. Fast det är inget som har förändrats sen jag börjat med elektroderna, men kanske kommer det att ändras till det bättre när jag har använt dom längre, who know :)

    SvaraRadera