måndag 31 januari 2011

Godtycklig rättning?!

Jag och E läser en distanskurs i Marknad och organisation, vi snålade och köpte kurslitteraturen begagnad och fick tag på en gammal upplaga av den ena boken. Det trodde inte vi spelade så stor roll. Men det gjorde det tydligen ibland, i E:s första uppgift hade läraren kommenterat att hon hade utgått ifrån en gammal upplaga av boken, i min sa läraren inte ett smack om det?! Läraren sa snarare att jag hade refererat bra o.s.v. Våra uppgifter var i stort sett identiska så när som på att vi hade formulerat oss lite olika! Sjukt konstigt hur det kunde vara så olika bedömning! Dom måste väl ha någon form av rättningsmall?

Jag har teorin om att hon rättade min precis efter en rast(=bra humör) och E:s precis före en rast(=dåligt humör) ;) Var tror ni?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar