fredag 2 september 2011

Vinnare, när?


Ofta när jag tränar börjar jag fundera på när man får säga att man vunnit mot ett rörelsehinder/en mindre bra fungerande kropp? Kan man ens säga så? Är det en fight? Jag tror det, att man kan vinna mot ett rörelsehinder alltså. Men jag tror inte att man ska se det som en fight ändå. Jag har inte riktigt bestämt mig när man får säga att man är en vinnare. Det är nog väldigt individuellt, kanske får man säga att man är en vinnare när man gör allt man vill utan att bry sig om sitt handikapp, då är det ju egentligen inte längre något hinder.. Men hur opåverkad av det måste man vara? Jag kan lätt komma på fem tillfällen per dag när jag känner mig låst och begränsad av kroppen, och visst blir jag lite förbannad i vissa fall, men de tillfällena kommer nog alltid att finnas där. Men i det stora hela har jag nog slagit ned mitt rörelsehinder ganska så bra :) Men vinnare, ja kanske?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar