måndag 19 september 2011

Helgen och måndag

Den här helgen blev tyvärr inte så vidare värst bra.. Iofs hade jag inte så höga förhoppningar på den men man kunde ju ha blivit positivt överraskad men inte den här gången.. Jag tycker alltid att det är jobbigt när det blir ledigt på fredagen oxå och man får ytterligare en dag hemma för sig själv som man måste få att gå.. Det är rätt skönt när måndagen väl kommer och man träffar lite kompisar igen!

I fredags bestämde jag mig för att äntligen få ihop min trikopter som jag borde ha fått ihop någon gång i Januari i år men som hade blivit liggandes till nu, fick till det mesta, det gick över förväntan till att börja med. Skulle göra klart det sista på lördag morgon tänkte jag, gick upp och allt funkade bra till att börja med. Sen började det strula.. Trodde att det var ett gyro som jag hade lödit dit som var trasigt, tog bort det (läs jag hade sönder det när jag tog bort det) bara för att inse att jag hade missat att löda dit en kabel och att det hade funkat utmärkt från första början om jag bara hade lödit dit kabeln. Efter 3 timmar med lödkolven (det borde ha tagit 15 minuter om jag hade haft en bra handdag :( ) och att jag nästan hade träffat mig själv med lödkolven i både ansikte och ögon ett antal ggr så satt ett nytt gyro på plats. Och jag hade 2 ögon kvar och niga ärr i ansiktet! Och jag skulle nu bara limma fast det, men efter 35 minuters letande efter limpistolen och ha ringt till pappa insåg jag att han hade lånat den..

Åkte förbi och hälsade på deco2 dykcenter på en mässa på annexet och åkte sen hem till mamma och pappa efter att ha ätit på McDonalds eftersom jag hade glömt äta både frukost och lunch.. (kl 17.00)

Kom hem dit, kvällen var ganska så bra! Provflög trikoptern och den flög över förväntan och jag hade faktiskt tillräckligt bra kontroll över mina händer för att det skulle fungera, tjoho :)

Sen var nog helgens bästa :) mysig hund i sängen hela natten som ligger och trycker sig mot en och sen blir jag väckt av att hon hade ledsnat på att vara vaken själv, vet ni vad hon gjorde då? :) Då sätter hon sig så nära som möjligt, lägger en tass på lillhusses hals som ligger och sover och börjar pussas över hela ansiktet! :D Hon kan det där med att gosa ibland, när hon vill :) Klockan var runt 8 så det var helt ok att vakna då.

Tränade på söndagen, skulle åka samtidigt som pappa eftersom jag skulle hjälpa honom ta några kort, han skulle ta sin bil men hade givetvis tappat bort nyckeln till bilen, reservnyckeln eftersom den andra är helt borta.. Hittade den efter en lång stund i min bil.. Åkte och tog kort åt pappa och gick in till mormor och morfar och kåte sen via Uppsala vidare till sthlm.

Kom hem och upptäckte att min nyinköpta kamera inte fungerade, fick sån tur var en ny idag på garanti! Efter att ha gått en bit från bilen och blivit genomsvettig på vägen, usch jag hatar när svetten bara rinner.

Och idag vet jag inte varför men jag har inte alls orkat hålla modet uppe och varit den jag borde vara, det mesta har känts tungt :\ Men alla har vi väl såna dagar ibland, bara hoppas det blir bättre imorgon :) Orken har liksom inte funnits där för att orka vara glad, pratglad och positi.. :( Nu funderar jag på att åka och flyga, det kanske gör det bättre, men å andra sidan så är ju även det ganska så ensamt att flyga ensam, antagligen inte vad jag behöver just nu..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar