torsdag 1 september 2011

Bättre start i år än förra året!

I år har skolan börjat mycket mycket bättre än vad förra året gjorde. Förra året var extremt jobbigt efter M:s kommentar på första lära känna varandra träffen i skolan med mekatronikprogrammet, "One thing you certainly likes about Rickard is the funny way he is walking around with his stick". Det var inget illa menat från läraren, det är jag nästan helt övertygad om, han menade det antagligen bara som ett roligt skämt som inte riktigt gick hem. Det var den 30/8, måndag, efter det skulle jag åka hem till Uppsala för att fira J:s och V:s födelsedag. Mesta delen av de 1 timme och 10 minuter som bilresan tar rann tårarna ned för kinderna, jag tror att jag hann lämna kth-området innan det började men jag hann knappast fram till Roslagstull.. Men jag tror jag lyckades dra mig upp lite iaf tills dess att jag kom hem till B-linge :) Den första veckan var extremt jobbig, det var inte många dagar den veckan som jag somnade med en torr kudde.. Och även fast han bad om ursäkt direkt så hade ju tyvärr skadan redan skett..

Den kommentaren gjorde så fruktansvärt ont, främst för att han förlöjliga något som det ligger så mycket slit, energi och tårar bakom. Vilket han självklart inte kan ha någon aning om. Jag har fortfarande inte bestämt mig om jag ska skicka ett mail om det eller inte till någon ansvarig på skolan när jag slutar, men vad ska det tjäna till egentligen? Kommer det göra mig lyckligare? Antagligen inte. Det kommer bara ställa till för en massa besvär för honom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar