söndag 25 september 2011

Tömmen upp för cykelturer

Sisådär, nu är jag människa igen och orkar med mig själv igen efter 14 km cykling :) Idag gick det fort, iaf i början, tempot på slutet var lite sämre. Riktigt härligt var det iaf!

Jag glömde skriva om dagens dummaste i förra inlägget! När jag kom till hobbymässan imorse så tänkte jag parkera där jag brukar när jag är där, handikapparkeringen (gratis!). Men det sket sig i år för någon hade fått den briljanta idén att bygga en bana för rc-bilar över handikapparkeringarna utan att sätta upp nya, bra tänkt där. Visst det fanns ju andra parkeringar så det var ingen fara men det kostade 50:- att stå på dem i 3,5 timmar.. Det kändes bara dumt och jag blev fruktansvärt sugen på att köra över den lilla plankbiten som låg i vägen och ställa mig där i ren protest och blockera deras bana! Men jag fegade ur :P Men lite kul hade det varit! För mig var det ju inga problem att komma ur bilen även fast det var trångt, men om det hade kommit någon i rulle hade det varit värre..

Dessutom när jag skulle hem så var bilen nästan inparkerad, det stod en bil 1 meter bakom min och 2 bilar på sidorna och framför mig var det en betonggrej som stod lite i vägen. Men efter lite rattande och fixande kom jag iaf ut mellan en bil och betonggrejen, men det var på håret! Och jag fick öva något jag är bra på, köra på gångvägar :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar