söndag 11 september 2011

Haha

Shit vad mina ben är döda nu, sista dyket blev lite väl ansträngande.. Haha, jag skulle prova att simma efter en kompassriktning, han som jag simmade med tog ut kompassriktningen (eftersom kompassen satt på hans dykdator som jag sen skulle få låna i vattnet) 240 grader på stranden, skitbra sen skulle jag följa när vi hade gjort vårt dyk och skulle hem igen, MEN, man ska inte stå och titta ut från stranden när man tar ut en kompassriktning, då kommer man just det, ut från stranden :P Och det blir väldigt väldigt jobbigt att simma tillbaka när man har simmat 15 minuter i fel riktning och när musklerna i benen som får till något som liknar en benspark totalt har givit upp och gått ut i strejk! Oj vilken träningsvärk jag kommer ha i mina ljumskmuskler imorgon. Haha, min dykkompis hjälpte mig iaf att ta mig i land, en bit fick han bogsera mig för att jag blev så trött, det märktes på luftåtgången att jag var trött, herre gud vad med luft jag gjorde av med!

Jag tyckte det var lite konstigt att det stod W på kompassen när vi simmade "hemåt" eftersom jag var helt säker på att vi skulle åt öster, så jag är inte helt oskyldig jag heller, jag borde ha vetat säkert att vi skulle i östlig riktning och vänt men litade så klart på att en Dive Master visste vad han gjorde :P Det skulle jag inte ha gjort.. Spännande blev det iaf och de andra fick sig ett gott skratt :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar