lördag 31 december 2011

Vad är grejen?

I varenda butik som säljer böcker den här julen har "Jag är zlatan" stått längst fram, på bästa skyltplatsen. Och gärna har de haft boken liggandes på åtminstone ett par ställen till i butiken. Vad är grejen?! Han har ju inte ens skrivit den själv! Det är ju någon annan gubbe som har skrivit hans bok åt honom. Hade han skrivit den själv hade jag blivit lite imponerad att han kunde skriva böcker oxå! Det sjukaste var nästan att de sålde den på Stadium, det är ju en sportaffär, ingen bokaffär!

Efter det här inlägget så är det nog några av er som skakar på huvudet åt mig som inte förstår Zlatans storhet, det får ni göra.

Vem bryr sig liksom (uppenbarligen många men jag förstår inte hur man kan göra det). Han springer på en gräsplan och jagar en liten boll tillsammans med 19 eller 21 till, kommer aldrig ihåg vilket, och försöker att rulla in den innanför en ram av glasfiber som kallas mål. Jag förstår verkligen inte meningen med det, vad är det som gör det så intressant och så spännande att man till och med måste skriva en bok om vad man upplevt som fotbollsspelare? Och dessutom så är det ju ganska så sjukt hur de kan tjäna så otroligt mycket med pengar. Vad gör en fotbollsspelare som spelar på proffsnivå som är så otroligt viktigt för världen så det rättfärdigar hans perverst skyhöga lön? Jag kan inte se det iaf. Visst han kanske är en förebild för många och sprider glädje på det sättet? Men vad har det med hög lön att göra..Vad vet jag, men sjukt tycker jag att det är iaf!

Behöver jag säga att jag inte kommer att läsa boken?..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar