lördag 17 december 2011

Småsaker som inte så många lägger märke till?

När jag var och såg på Jonas Helgesson tillsammans med E och mamma för några veckor sen så var det första jag kollade in när Jonas gick upp på scenen om han hade knäppt skjortärmarna eller inte :P Det hade han inte, och det blev jag ganska så glad för! Jag hade blivit avundsjuk om han hade klarat av att knäppa sina skjortärmar! Visst, om de hade varit knäppta kunde han ju ha låtit någon hjälpa honom, men hade de varit knäppta hade jag garanterat gått fram och fråga hur katten han burit sig åt för att lyckas knäppa dem!

Varenda gång jag har skjorta på mig och har lite tråkigt försöker jag lära högerhanden att knäppa den brutalt irriterande, frustrerande, muppiga knappen på vänster ärm. Jag gör det steg för steg med vänster hand och försöker känna efter hur jag gör och försöker göra likadant med höger hand. Hittills har det gått så där.. Kanske är det alla små halvknäppa vardagsträningar och utmaningar som gör att jag håller kroppen i någorlunda brukligt skick?... Jag kanske borde skriva en lista med allt någon gång? :P Den skulle bli ganska så lång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar