onsdag 28 december 2011

Dålig på att köra slut på mig själv eller bara helkass på träning?

Idag har jag varit lite bitter över ryggen hela dagen eftersom den har hållit mig borta från gymmet. Istället har jag gått och funderat över varför jag är helkass på att köra slut på mig själv när jag väl är där och tränar. Den enda muskeln som vanligtvis är slutkörd efter att jag har tränat är framsida lår, dom små stackarna gör oftast ont någon dag efter. Och det är ju inte så bra att resten av kroppen inte dör på samma sätt med tanke på att jag tränar överkroppen mer än vad jag tränar benen så den borde bli ännu dödare. Så antingen så tar jag inte i tillräckligt när jag är där, mycket möjligt eller så tränar jag helt fel övningar. En kombination kanske? Det vore så grymt skönt om jag hittade något bra träningsprogram/någon typ av träning som gör att jag blir slut på samma sätt i överkroppen som jag blir i låren. Boxning på säck var iofs rätt effektivt för det har jag för mig. Det var iaf bra för konditionen, boxnnig skulle jag vilja köra när jag tränar nu med, det var länge sen nu. Gymnasiet är ganska så många år sen nu!

Jag har faktiskt funderat på att vända mig till någon personlig tränare sen när jag har gått klart kth och fått ett jobb, bara för att få hjälp och hitta en träningsprogram som passar mig och gör att jag blir slut även i överkroppen. Och sen uppdatera träningsprogrammet kontinuerligt. Jag tror faktiskt att jag skulle kunna bli grymt mycket bättre i kroppen om jag byggde upp lite mer muskler där jag har för lite nu. Men ja, jag är lite orolig för att det kan vara svårt att hitta någon som skulle tycka det var kul att hjälpa mig med träningen och inte bara se det som tråkigt jobb. Men vem vet, det kanske finns någon som inte bara tycker det är roligt att träna hurtiga personer som kan göra alla möjliga och omöjliga, man kan ju hoppas!

I Berkeley så verkar de ha en grym avdelning på deras gym på skolan som är särskilt inriktat på personer som lever med ett bestående rörelsehinder. Deras motto och målsättning verkar vara att hjälpa personer med ett rörelsehinder att hitta en så bra träning som möjligt, håll tummarna för att det är bra! Jag ska gå dit och höra om det kan vara något för mig :) Billigt verkar det vara oxå! http://calbears.berkeley.edu/insidepage.aspx?uid=e6961f33-d09f-4a68-acc1-3c8d7d47f94a Men som vanligt kanske det bara är för personer som har betydligt värre rörelsehinder än vad jag har? Det lär visa sig!

2 kommentarer:

  1. "Men ja, jag är lite orolig för att det kan vara svårt att hitta någon som skulle tycka det var kul att hjälpa mig med träningen och inte bara se det som tråkigt jobb."

    Hur tänkte du nu?!! Vad är det för skillnad i jobbnöje för en tränare som hjälper dig vs. en som hjälper mig? De har glädje av att hjälpa dig nå dina mål, det handlar inte om ngt annat.

    SvaraRadera
  2. Du kör mest maskiner väl? Att du inte blir slut i överroppen skulle kunna bero på det, för då blir övningarna ganska tillrättalagda så det oftast är enstaka muskler som tränas för varje övning? Sen är du redan så stark i överkroppen så då är det klart att det krävs mer för att ta död på den.

    Hoppas de kan hjälpa dig lite i vår med det hur som helst :)

    SvaraRadera