söndag 11 december 2011

JAG VILL ÅKA SKIDOR!!

http://foraldrakraft.se/sites/default/files/files/FK_2011-06_ipad.pdf

Haha, dagens surprise! På sida 69 har de letat upp två gamla bilder på mig när jag åker cart! Det måste vara typ 3 år sedan, eller 4. Haha, jag ser ganska så fokuserad ut :P Off pist i Ullå, bland det underbaraste jag någonsin gjort. Åka skicart är tamifasen det bästa som finns, lagom blandning mellan action, galenskap och myspysåkning :) Dessutom ett effektivt sätt att skrämma livet ur vänner...

Synd att det inte finns någon tävlingsklass för skicart, då skulle jag ha en sport som jag skulle kunna satsa helhjärtat på och dessutom vara ganska så grym på. Fast det hade så klart varit ännu bättre om jag hade haft tålamod att lära mig åka sitski eller biski riktigt bra, jag tror det skulle funka om jag bara skulle ha tålamod att lära mig det och inte vara så rädd för att misslyckas! Och där finns det ju redan tävlingsklasser!

Frontflip, brutallångt hopp, halfpipe, offpist med sprutande snö. Det som saknas är bara backflipen, undra om det ens är möjligt att få runt den i en backflip..

EDIT: Jag hade till och med min favoritcart på bilden! Gissa varför det är favoriten?... Den är snabbast! Fetast skidor! Och styr tokgrymt :) H som jag åkte med det året ställde precis rätt fråga när vi skulle välja cart det året "Hur fort vill du åka?":) Någon gång ska jag bygga en hjälpmotor till carten så jag slipper ta livet ur mina kompisars ben när vi ska åka :)

Jag har en sak som jag drömmer om att göra med cart och det är att åka med skoter upp till absoluta toppen av skutan och åka offpist ner. Enligt N ska det gå att köra offpist i djup snö om man inte är rädd för lite grävande och dessutom sätter en snowboard uynder carten för att inte sjunka ned. Synd bara att han slutat jobba i Åre :( Så det blir nog bara en dröm..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar