lördag 15 oktober 2011

Typ Miami kanske?


Nu har det äntligen lossat i ex-jobbsträsket :) E och jag har fått bra kontakt med en professor på Florida International University. Inte ett jättehögt rankat universitet när det kommer till tekniska ämnen men det verkar ha fått en hel del allmänna utmärkelser.

Om allt går vägen med att formulera en uppgift om ämnet, övervakning över hur bra verktyg mår och bygga upp ett BT-nätverk, ja då blir det Florida i vår! :D

Vad underbart det vore att säga byebye till Sverige och snö och is och halka i början av januari och säg HEJ 25-33 grader! På sommaren, maj och juni för oss är det runt 33 grader dagtid och 24 nattetid :) Jan-maj typ 25-28 grader dagtid.

Haha, E och jag har helt skilda åsikter om temperaturen :P hon funderar på hur hon ska överleva i värmen, och jag tror att jag kommer att stormtrivas! :D Jag kommer aldrig vilja åka tillbaka till kylan i Sverige igen, eller iaf kommer inte min kropp vilja det. Jag har aldrig haft så lite ont i kroppen och mått så bra som den veckan vi var på Kreta förra sommaren och det var mellan 35 och 42 grader :) Ska bli kul att se om kroppen blir mycket bättre av att vara i värme så länge.

Men jag är lite orolig jag med, det kommer bli svettigt och jag hoppas verkligen att de ha bra ac-anläggningar på skolan och i lägenheterna.. Det kommer att bli för varmt annars :P Jag kommer konstant ha med mig ett gäng t-shirtar för att kunna byta och vara lite fräsh :P Jag kommer förvandlas till en tvättsvamp så fort jag har gåttnågonstans!

Jag hoppas allt går bra när vi pratat med de ansvariga på kth nästa vecka :) The dream is alive!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar