tisdag 18 oktober 2011

Bra på att skrämma upp mig själv

Idag har jag återigen funderat på sånt jag inte borde fundera på, saker som bara skrämmer upp mig själv :P Vad skulle hända om jag skulle ramla och bryta ett ben eller en arm, det är ju liksom något som skulle kunna hända, typ vinterhalvåret och jag druttar på ända.

Så om jag skulle bryta ett ben skulle jag nog klara mig ganska så bra, jag skulle nog kunna göra det mesta utom att köra bil, som de flesta andra. Men skulle min kropp klara av att återhämta sig? Det vet i fasen, jag är inte så säker på det eftersom benen redan är så svaga.. Jag hoppas att de skulle det men det skulle nog ta väldigt lång tid.

Men nu kommer vi till den jobbiga delen, om jag skulle bryta en arm! Höger arm skulle jag nog kunna klara mig ganska så bra utan ett tag, det skulle vara jobbigt att tvätta sig under vänster arm och få på deo men det skulle liksom kunna lösa sig med lite finurliga lösningar. Disken skulle nog oxå vara jobbigt men det skulle liksom gå att fixa på ett eller annat sätt. Det mest skrämmande, som får mig att förstå hur nära kanten att inte klara av ett normalt liv jag verkligen är, om jag skulle bryta vänster arm och få den gipsad i 6 veckor. Snacka om att jag inte skulle klara av någonting! Jag skulle bli totalt beroende av andra! Det skulle verkligen inte vara någonting som skulle fungera.

Slutsats: Jag kan bryta vad tusan jag vill så länge jag ger fan i vänsterarm, för då skiter det sig rejält! Det är nog något jag borde börja tänka mer på när jag typ åker skicart och hoppa över de mest idiotiska sakerna. Jag borde utveckla min fallteknik för att alltid skona vänstersidan kanske? :P

Och i allmänhet ska jag nog vara rätt så glad att jag är på rätt sida om den magiska gränsen :) Skulle kroppen bara vara lite sämre så skulle väldigt mycket vara 1000 ggr jobbigare. Men det är klart, på ett sätt måste jag alltid förbereda mig själv och kroppen på att det skulle kunna bli sämre.. Vad skulle hända en dag om jag inte skulle kunna gå mer? Ja inte skulle jag kunna klara mig med en vanlig rullstol iaf, eller det skulle jag så klart men jag skulle köra mer runt runt i cirklar än vad jag skulle köra rakt! :D Det skulle nog se ganska så roligt ut. Vänster hjul skulle automatiskt få mycket mer kraft än höger. Men det är liksom svårt att göra något åt, jag kan ju liksom inte bli lika stark i höger arm som jag är i vänster arm. Det är bara omöjligt känns det som. Och sluta träna vänster arm känns oxå som en ganska så dum lösning i längden.

Det här känns lite som riskanalyser man gör på produkter innan de släpps, FMEA kanske? :P Fast på sig själv.. Haha.

Nej nu går jag och ställer mig på vibrationsplattan istället och löser Block puzzle, jag har suttit fast på en elak bana sen imorse men nu ska den klaras!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar