söndag 9 oktober 2011

När tankarna inte vill dit jag vill..

Den här helgen blev ganska så okej när jag summerar allt, så klart fanns det sånt som jag hade velat skulle gå lite bättre..

Idag var jag och flög lite i Älvkarleby bland annat flög vi i Rullsand, och det strulade så klart en massa för mig, som vanligt, trikoptern krashade jag ett gäng ggr.. Tyvärr är inte min design så robust som den borde vara, kanske inte så otippat.. Och sen krashade jag funjeten, så tur var inte i vattnet även om det var nära! Och TwinStaren ville inte alls fungera, kort och gott, det strulade ganska så mycket.. Jag fattar inte hur alla andra hinner bygga och fixa så mycket, jag har jämnt schå att hålla de plan jag har i luften, de andra bygger antenner och plan och markstationer i en jävla fart! Vart får de sin tid ifrån när de dessutom har fru, barn och villa? Hur ska det bli för mig med hobbytiden om jag någon gång kommre dit? Den kiommer ju bli obefintlig!

Men usch vilken jobbig dag det blev, modellflyg passar egentligen inte mig och min kropp alls, det är alldeles för mycket släpa på tunga och otympliga saker :( Idag vad vi dessutom ute på en sandstrand och flög, det gjorde det inte lättare att få ut alla saker, visst det var inte speciellt långt att gå, men tillräckligt långt för att det skulle tömma alla mina kraftreserver och få mig att återigen känna någon konstig typ av likgiltighet till det mesta...

Och det är inte så konstigt att det tar sån tid för mig att göra klart byggen och allt skit, jmf jag när någon annan lagar eller bygger något så är det lagom att multiplicera den tiden med pi-faktorn för att få tiden som det tar för mig, minst pi-faktorn. :( Det är irriterande ibland, skulle jag säga något annat skulle jag ljuga.. Menmen, så är det och det kommer aldrig att bli bättre heller så det är rätt dumt att vara bitter över. Men ibland funderar jag över om jag verkligen har valt rätt sätt att leva mitt liv eller om jag i det långa loppet bara kommer ta kol på mig själv?..
Jag kan inte låta bli att fundera, kommer jag någonsin känna att jag har kontroll över mig själv? Och inte bara känna mig dum och mycket sämre än de flesta andra runt omkring mig?..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar