måndag 31 oktober 2011

Ibland går det bara inte..

Igår kändes det tungt att träna. Det känns som att jag tränar och tränar men till vilken nytta?.. Det är ju inte direkt så att jag har märkt att oj shit vad mycket bättre jag blivit i kroppen. Fast visst, småsaker har ju blivit bättre senaste året. Men det har tagit på krafterna. Och ibland känns det så meningslöst..
  • Gå ned i vikt
  • Bli starkare
  • Bli snabbare
  • Få en snyggare kropp
Under någon av de fyra punkterna går det nog att placera in 95 % av alla som tränar. Min träning går inte riktigt att få in under någon av de fyra punkterna. Gå ned i vikt behöver jag inte. Bli starkare ja det vet i fan om jag någonsin kommer kunna bli. Bli snabbare, den behöver jag inte ens kommentera. Få en snyggare kropp, hur jag än gör kommer den här kroppen alltid att se sned och konstig och helt fel ut.. Min träning skulle nog snarare kunna placerats under punkten
  • Få en enklare vardag.
Det känns rätt patetiskt, träna för att försöka få en kroppen som fungerar i vardagen på en bättre sätt. Visst det blir enklare men någonstans borde jag nog inse att det är rätt bra redan som det är nu. Men det är svårt. Istället känner jag mig bara som en sämre människa. Det har blivit bättre, jag har insett att jag är bättre än diktatorer och riktigt dåliga människor, men att jag är lika bra och lika mycket värd som "vanliga" människor utan ett rörelsehinder, nej aldrig.. Jag skulle ha full förståelse för om jag skulle ha lägre lön än någon som inte har ett rörelsehinder. Det vore inte så konstigt, jag är långsammare på att göra vardagliga saker som ett jobb alltid innefattar.. När jag lagade mat för några veckor sen stod det 45 minuter som tillagningstid, om man drog bort kok- och ugntid så skulle alla grönsaker och rotfrukter skäras på 10 minuter, efter 40 minuter hade jag precis skurit klart allt... Och den extratiden kommer inte bara in i matlagning.

Men träning gör ju att man mår bra psykiskt, och jag har nog mått bättre det senaste året än vad jag har gjort tidigare, och det är väl en väldigt bra anledning till att fortsätta, tror jag :)

Det var ju inte det här jag skulle göra nu, jag skulle ju öva på min engelskapresentation..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar