söndag 20 november 2011

Lite läskigt

I torsdags, eller var det i onsdags kanske? Jaja när jag gymmade i veckan iaf så började jag med runt 7 minuter på roddmaskinen som uppvärmning, brukar vara ganska lagom. Efter typ 3 minuter så blev mina ben hur spastiska som helst, jag tror aldrig att jag har varit med om värre! Dom var ganska så lugna så länge jag rörde dom men så fort jag stannade, både utsträckt läge och böjt läge så började de rycka som tusan! I vanliga fall brukar det släppa om jag skakar dom lite, men det hjälpte inte då, de bara började spastiska sig igen direkt.. Och så höll de på så fort jag satte mig still på någon maskin de efterföljande 20 minuterna! Folk kollade rätt konstigt på mig, mer än vanligt, men det var ju liksom inget jag kunde göra för att få dem att sluta..

Ryckandet går faktiskt att "locka fram" om man vill det, skakar jag benet i en viss rytm, spastiska rytmen så efter kanske 10 sekunder så behöver inte jag göra något för att få det att fortsätta, det fortsätter av sig själv :P Så på ett sätt kan man ju faktiskt säga att spasticitet går att styra..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar