söndag 20 november 2011

Hur fan ska jag göra? :\

Jag skippade att skriva att jag har ett rörelsehinder i mitt cv när jag sökte exjobb efter grymt mycket övervägande av för- och nackdelar. Om det var bra eller dåligt vet i fan. Nu sitter jag iaf och försöker komma på hur jag ska lägga fram att jag har ett rörelsehinder till hon som är ansvarig för vårt exjobb, för jag måste liksom säga det innan jag kommer dit, inte minst för att minska min egen nervositet..

Men hur fan säger man det på ett vettigt sätt? En av mina lärare sa att han tyckte att jag skulle skriva att jag har ett lätt rörelsehinder som påverkar min gång, men då ljuger jag ju igen eftersom även armarna och händerna är påverkad.. GAH vad svårt det ska vara! Ibland hatar jag den här jävla kroppen mer än vad jag gör i vanliga fall, fan vad allt ska bli komplicerat.. Eller så bara skiter jag i att säga något och dyker upp som en big surprise.. Kanske kan bli lite tryckt stämning när de har förväntat sig två trevliga, normala, icke handikappade exjobbare från Sverige och sen stämmer det bara på en av oss.. Hrm. Jag vet liksom inte ens hur accepterat det är att ha ett handikapp i usa, kanske borde ta reda på det först.

2 kommentarer:

  1. Jag tycker du ska skita i och säga något!!! Klarar du din utbildning här i sverige galant trots handikapp och borde du väl klara exjobbet i USA??? Du är ju som vem som helst!!! Skit i det!!!!!!!!!

    SvaraRadera
  2. Ja, klart jag klarar det, det handlar inte om det. Den handlar mer om att det kanske sabbar allt tillit som de har till mig när de kommit fram att jag har "undanhållit" mitt handikapp..

    SvaraRadera