lördag 5 november 2011

Ja jäklar asså :D

Berkeley, i lite drygt 5 månader! I mitten av januari ger E och jag oss iväg :) Jag har nog inte riktigt insett hur grymt det verkligen är! Universitet är rankat på tredje plats i en undersökning och fjärde i en annan, sen finns det några andra där rankningen inte riktigt är lika bra, men dom listerna är säkert fel.. ;) Och dessutom ska vi jobba med ett projekt som involverar NASA! Scania och ABB kan slänga sig i väggen, NASA, och rymden! :D Haha, det är många av våra klasskompisar på mekatronik som har blivit lite smått sura/avundsjuka på oss. Först har vi sagt att vi ska till Berkeley, då blir de flesta lagom abundsjuka, när vi sen berättar att vi ska jobba på ett projekt som involverar NASA så vill inte så många fortsätta att prata med oss :P Haha!

Jag har suttit och googlat och kollat på bilder från Berkeley och San Fransisco en stund nu, och oj vad fint det är! Golden gate bron blir grym att se live! Den verkar vara riktigt grym att se kvällstid :)


Nu väntar vi på att visumpappren ska bli klara så vi kan boka flygbiljetter, det är fortfarande lite oklart om vi hinner få visumen till i mitten av januari. Behöver jag säga att jag längtar?..

4 kommentarer:

  1. Wow! Fan va roligt, det där har ni fixat bra! :)

    SvaraRadera
  2. Jajamänsan :)

    Hoppas att det är bra med dig, Jocke och Cornelia!

    SvaraRadera
  3. Det är bra med oss, tack! Hoppas vi ses snart. Om inte tidigare så på kusinträffen :)

    SvaraRadera
  4. Men jaaaa vad kul!!! Ni kommer ha så jäkla kul och vilken merit sen. Kör hårt!

    SvaraRadera