fredag 22 april 2011

Uppåt va det ju, inte nedåt..

Hög ämnesomsättning har sina nackdelar.. Man tränar och försöker att äta som en tok och ändå går vågen nedåt. Rejäl frukost, stora matlådor och en och annan frukt under dagen och givetvis en banan efter träning har jag försökt med de senaste månaderna för att gå upp några kg, men tvärtom mot vad jag trodde så har jag gått ned nästan 5 kg sen jag började träna :\ Hade gärna gått upp dom kg istället! En del tycker säkert att det låter som ett lyxproblem att inte kunna gå upp i vikt men det kan jag säga att det inte är.. Det är förbannat irriterande!

Fast jag är inte den enda som har problem att gå upp i vikt, många med cp-skador har samma problem, många av oss är trådsmala, kan det bero på att det tar grymt mycket energi för oss att gå? Är till och med en kille som har skrivit en kokbok med måltider med mycket grädde i, "Käka fett med Charlie", den ska jag köpa när den kommer ut!

Jag hade hoppats kunna sätta ett mål att gå upp till minst 65 kg, fast nu får jag nöja mig med att sätta målet vid 60 kg, igen..

1 kommentar:

  1. Hej! Boken finns att beställa här: http://vardochbildning.uppsala.se/Nyheter/2010/2010/Kaka-fett-med-Charlie/

    /Uppsalabo

    SvaraRadera