lördag 9 april 2011

Någon gång får det vara nog!

Kom till inomhusflygningen ikväll med bara helikoptern med mig in i hallen eftersom det var den jag hade tänkt att flyga med. När jag kom dit var jag på bra humör och var ovanligt trevlig och stannade och pratade med några i klubben på vägen in. Det första jag möts av är kommentaren "Jaså, så du har också blivit märkvärdig och börjat flyga helikopter" helt utan ironi i rösten. What a hell?! Säger man så, jag skulle aldrig kunna säga något dylikt till någon. Okej, givetvis skulle jag kunna säga det till en kompis med glimten i ögat men det är en annan sak..

Jag blev förbannad och frågade vad han menade med det och fick nån ännu dummare kommentar tillbaka, det slutade med att jag sa något i stil med "Ja, vissa nöjer sig inte med att flaxa runt med depronmodeller år ut och år in som du gör medan andra vill ha mer utmaning, till exempel genom att flyga helikopter!" Mycket kan jag höra utan att käfta emot men det här var inte första gången jag fick en spydig kommentar från honom så jag kunde bara inte vara tyst den här gången! Fick tyvärr ingen ursäkt men en halvtimme senare kom han framkrypandes och ville kolla på helikoptern..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar