tisdag 12 april 2011

Elektrodräkt light :P



Jag vill börja med att påpeka att jag brukar inte gå runt i tjejkläder, jag är inte bög, jag gillar inte att ha ett linne i storlek 36 på mig och det är första (och förhoppningsvis sista) gången jag köpt tjejkläder, men: Nöden har ingen lag. Vill man va fin får man lida pin, eller åtminstone skämmas lite när man går på TeamSportia och letar efter kläder med ett ända krav: Att de ska sitta tajt :P Och alltså med att vara fin menar jag inte fina kläder utan mer en kropp som ser någorlunda ut och fungerar :) Finare kläder kan jag fixa mycket bättre kläder som uppfyller och på betydligt enklare sätt!

Mina elektroder på ryggen ställde till det rejält för mig, när jag fick dom kunde jag inte längre sköta träningen själv eftersom jag inte fick dit dom utan hjälp. Så vad gör man? Man kombinerar en tajt tröja, en sax(klipper upp den stackars tröjan i fram), lite kardborreband för att fästa elektroderna och hålla ihop tröjan och fyra elektroder och man får elektrodress light och jag kan återigen sköta träningen själv :) Perfekt, dom enkla lösningarna är ofta de bästa! Tröjan är så pass tajt att den trycker elektroderna tillräckligt hårt mot huden för att dom ska sitta kvar samt går enkelt att vrida till så dessa kommer på rätt ställe. Tyvärr tror jag inte att den kommer att hålla så länge, menmen det är väl bara att köpa en ny då, kostade inte speciellt mycket. Största problemet nu är kardborrebandet som inte vill sitta kvar i tyget, tror jag ska fram och pierca den lite med häftapparaten :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar