fredag 5 augusti 2011

"Some mornings it is hard trying to smile to a mirror"



Har varit lite dåligt med uppdateringar här senaste veckan, det har tyvärr inte riktigt hunnits med.

Jag har det bra i Bristol! :D Skolan är bra, lärarna är grymma. Otippat nog hamnade jag på avanceratnivån på kursen, det har gått helt ok och jag tror att jag lär mig mycket mer genom att läsa med de som är bättre än mig gentemot om jag skulle ha gått i en klass på t.ex. lower intermediate nivå, där jag trodde att jag skulle hamna!

Hehe det är lite ovant att alla är så artiga och hjälpsamma mot varandra. Överallt måste man komma ihåg och säga please och thank you very much :P

Det har varit full fart på kvällarna, i måndags var det en gå-runt-stan eftermiddag med skolan, 5 timmar tog den allt som allt, jag var trött som en gris när jag kom hem! Och tyvärr fick jag ett skavsår av det.. I tisdags var det välkomstparty på ett ställe precis bredvid floden här i Bristol med utsikt för Suspension bridge, det är den Bristol är mest känd för. I onsdags var det grymt fint väder på eftermiddagen/kvällen så jag tog med mig en bok och en handduk och gick till en park här i närheten, det var grymt :) Igår var jag och såg musikalen "Legally Blonde" som har gjort ett stopp här i Bristol, det är något speciellt att gå på musikal, jag gillar det!

Det blir en hel del gå tyvärr så jag är konstant trött i kroppen, helgens plan är att filura ut hur busslinjerna fungerar här så kanske det blir lite mindre gå. Jag har frågat folk om de vet vilken buss som går ner till centrum, ingen har en aning :P Imorgon ska jag åka med på en utflykt till Wales, det ska bli kul. I eftermiddag är det ingen lektioner, om jag orkar ska jag gå på filmvisning med skolan :)

Trevlig helg!

3 kommentarer:

  1. Wow! Låter som du har det riktigt riktigt bra där borta. Kul att höra. Ha en skön helg :)

    SvaraRadera
  2. här kanske? :)

    http://www.firstgroup.com/ukbus/bristol_bath/journey_planning/timetables/index.php?operator=3&page=1&redirect=no

    SvaraRadera
  3. H: Det har jag helt klart! :) Det enda som stör mig lite är allt regn som kommit de senaste dagarna :P

    SvaraRadera