fredag 19 augusti 2011

Mhm

Det är med blandade känslor jag inser att det bara är en vecka kvar i Bristol nu. Så klart längtar jag hem, men ändå skulle jag kunna tänka mig att vara kvar här ett tag till. Det är så mycket av staden som jag har kvar att upptäcka, som jag inte har haft tid att göra än. Det har varit tre grymma veckor så här långt.

Och även tre lärorika veckor, det var länge sen jag lärde mig så här mycket om mig själv. En av de viktigaste lärdomarna som jag tar med mig härifrån är nog att jag klarar av att leva ett helt normalt liv, utan min bil, utan hjälp från mamma och pappa och vänner. Det har varit en grymt skön känsla och bra lärdom. Fast det gör jag ju på precis samma sätt i Sverige oxå egentligen, men där kan jag dum som jag är prata bort det med att anledningen till att jag klarar mig är för att jag har hjälp av folk runt omkring mig, det kan jag inte skylla på när jag är här. Så det har varit ett grymt bra bevis för mig själv, men så klart det har ju tagit galet mycket på krafterna, no shit! Så även om jag inte har blivit så mycket bättre på engelska som jag borde ha blivit så har jag lärt mig mycket annat. Som förhoppningsvis (jag valde mellan förhoppningsvis och antagligen, kanske antagligen passar bättre) gör att jag kan vara lite nöjdare med mig själv även när jag är hemma :)

Mamma: Medan jag kommer ihåg det, kan du be pappa ta fram kupévärmaren? Den måste jag ha med till Lidingö, jag har ledsnat på att frysa nu, grymt kallt i mitt rum och elementhelvetet är så klart av! Och badkaret går inte att använda längre för att de håller på och renoverar badrummet..

3 kommentarer:

  1. En härlig känsla jag hoppas du tar med dig hem till Sverige. Det låter som om du har haft det toppenbra på din resa. Jag gläds med dig över allt som du har varit med om. Du har nog också inspirerat mig till att göra en liknande resa, men jag vet inte om jag är lika modig som du är... Hoppas att dina sista dagar blir lika pännande, roliga och intressanta som dessa tre veckor har varit

    SvaraRadera
  2. Klart du vågar det! :) Jag tror knappast att jag är så mycket modigare än dig! Om det mot förmodan skiter sig så går det flyg i motsatt riktning oxå ;)

    Tack! Det hoppas jag med :)

    SvaraRadera