måndag 22 augusti 2011

"Om jag lutar mig mot dig, om jag blir bättre med tiden, om du har tålamod med mig"

Och återigen har Melissa Horn gjort en riktigt riktigt grym låt, "Under löven". Ser fram emot nya plattan mer och mer! Drygt 3 veckor tills den kommer.

Men det var ju inte det jag hade tänkt att skriva om. Jag hade ju tänkt att skriva om hur skum kroppen kan vara! De senaste veckorna har jag som jag skrivit tidigare inte tränat speciellt mycket, och kroppen har hållit sig förvånansvärt trevlig och samarbetsvillig ändå :) Senaste dagarna har jag tyvärr fått ont i rygg och höger handled..

Det är rätt spännande, jag har upptäckt att höger arm, höger ben och vänster ben reagerar helt olika på utebliven träning i form av ökad spasticitet! Höger handled blir spänd och börjar göra ont lite när den själv tycker att det passar och nästan varje natt domnar hela armen bort, mindre trevligt ibland.. Höger ben kan få för sig att leva sitt eget liv när jag är ute och går, oftast i trappor blir knät (eller musklerna som sköter knäböjningen) spastiska så knät böjer sig lite fram och tillbaka som det vill. Antar att det är för att musklerna är ganska så slutkörda. Vänster ben däremot börjar spontanrycka när jag sitter still eller ligger i sängen :P Om jag inte flyttar benet kan det hålla på i ett par minuter, kunde inte låta bli att prova igår! Men det går att få det att sluta med en gång om jag flyttar det. Konstigt att det är så olika tycker jag!

Jag fick lite dåligt samvete igår när mormor frågade mig hur många ggr jag hade tränat när jag varit här och jag bara kunde säga 2 ggr..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar