måndag 13 juni 2011

Vilket trappsteg?


Senaste tiden har jag funderat en hel del på varför de flesta som använder sig av inerventionsmetoden upplever betydligt större framsteg än vad jag har gjort hittills. Kanske är det så att det tar längre tid att få den riktigt finfina effekten när man är så här pass "gammal"? (Ja, 23 är nog ganska gammalt jmf med 3) För om man ska vara riktigt ärlig så är det ju faktiskt fortfarande bara smågrejer som blivit bättre, självklart är även de små sakerna grymt värdefulla, inget snack om den saken!

Den förklaring som jag tror som mest på är att jag tror inte att man kan bli hur bra som helst i kroppen trots att man använder elektroderna. Och att hur mycket bättre det blir beror på hur mycket man har tränat innan och hur mycket man redan har "lyft" kroppen, vilket trappsteg börjar man från? Botten eller en bit upp? Och det är väl egentligen ganska så självklart, eller? Så jag som har tränat relativt mycket redan innan elektrodtiden och således hade kroppen i ganska så bra form och funktion redan från start kommer inte att märka lika stor skillnad som någon som varit en soffpotatis innan. Kanske är det fel att höja sig själv och sina prestationer och tro att de är bättre än någon annans, men jag gör det ändå! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar