söndag 26 juni 2011

Opep

I helgen har det varit ganska så bra flygväder, iaf mycket bättre än vad det varit de senaste veckorna. I vanliga fall skulle jag ha ställt väckarklockan för att vara på Sundbro tidigt på morgonen. Men nu i helgen har jag inte åkt ut överhuvudtaget, jag har inte ens orkat flyga här hemma bakom huset.. Hobbyn känns mest jobbig för tillfället, släpa alla grejer, packa etc.. Bara tanken på allt jobb bara för att få ut grejerna till fältet får mig att sitta kvar inne och göra något annat. Det som gjorde det så grymt kul förut är borta, finns inte kvar, kanske var det den sociala delen som gjorde det så galet kul förut? Nu är jag i 9 fall av 10 den enda under 40-50 år ute på fältet, visst jag har inget emot att umgås med personer som är äldre men det är svårare att hitta någon gemenskap. Dom brukar mest tycka att mina idéer och projekt är konstiga. Förut var det bättre, då var vi ett gäng som träffades och flög ett par ggr i veckan, det var grymt kul! Tyvärr är jag den enda av oss som är lite aktiv numera.

Kanske är det dags att ta ett break? Det får väl veckan utvisa, ska visst bli ännu finare väder för modellflyg måndag-fredag. Tar jag mig inte ut då heller så är det nog dags att lägga radion på hyllan, åtminstone tillfälligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar