tisdag 28 juni 2011

Sjukt 2

Igår var jag ute och flög, hade med mig käk ut och satt mig därför vid ett bord där det redan satt två stycken gubbar och pratade. De hade ett rätt underhållande med sjukt samtal! Ibland hade jag svårt att hålla mig för skratt för att i nästa stund bli arg. Samtalet handlade om att den ena av dem (typ mellan 65 och 70, lite glassartyp) hade skilt sig från sin fru för ett tag sen och nu träffade en ny gumma som han trodde kunde leda till något (enligt honom iaf). Problemet var att hon inte alltid svarade i telefon när han ringde. Och det såg han som ett jäkla sätt, det var ohyffsat mot honom och han såg det som att hon försökte bestämma och att hon ville att han skulle ringa igen och på så sätt öka intresset för att en längtan väcktes hos honom.

Nu kommer vi till det sjuka: han tyckte att det var helt fel att hon försökte bestämma över honom och uttryckte sina åsikter (han rabblade ett gäng tillfällen) och en sån partner kunde man minsann inte ha som trodde att hon kunde bestämma över honom och hon skulle inte tro att han på något sätt var intresserad och tolererade sådant beteende som han uttryckte det, då var han inte intresserad, eller hur, det var därför han behövde sitta och älta det ute på fältet med gubbsen?! Han var fan så mycket mer intresserad än vad han ville ge intryck av. Och han var mer värd och hade rätt till någon som visade honom den respekt och status som han förtjänade.

Jag blir fan mörkrädd, det är 2011 nu, jag trodde att sådana åsikter hörde hemma på typ 1700-talet. Helt sjukt att det fortfarande finns personer som tycker att de är så mycket bättre bara för att de har en pung hängandes och dinglandes mellan benen.. Tror ni att det kommer att bli bättre någon gång? Kommer sådana här åsikter att försvinna?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar