söndag 5 juni 2011

Senaste dagarna

Nu var det ett tag sen jag skrev här, senaste dagarna har bara försvunnit så jag har inte hunnit med. Så vad har jag gjort?

I onsdags åkte pappa och jag in till Upps och köpte nya brädor till garaget, vissa av brädorna måste bytas innan vi kan måla klart det. Det blev ganska många meter brädor, totalt runt 350 meter! Kommer inte alls att bli ut tråkande att måla dom :) Ska försöka att hinna hjälpa pappa med det nästa vecka när jag är ledig. När vi var inne på brädgården insåg jag att lastbil har sina fördelar vid sånna tillfällen, haha det var många fullastade kärror där inne som säkert hade lastat dubbelt så mycket mot vad dom fick! Vi lastade på flaket på pappas lastbil, gott om plats! På kvällen var vi och firade J som tog student, och fy tusan vad med mygg det var, jag höll på att bli tokig :P

Han som lackade pappas bil har som tradition att skriva ett ordspråk på varje bil som han lackar, tror han tar dem från någon kalender, iaf så gillar jag det som står på pappas bil :)

"Att djupt älska någon ger dig styrka, att vara djupt älskad av någon ger dig mod".

I torsdags blev det flaxeliflaxflygande i Södertälje på deras flygdag :) Riktigt trevligt! Lite blåsigt men det gör det bara mer spännande :P Wing rocking i 150 km/h är spännande grejer, det gällde att hålla tungan rätt i mun :P Dagens insikt blev iaf: I need more speed! Det är nästa veckas projekt :) Fixa och dona med funjeten så jag slipper vara långsammast.

Fredag och lördag jobbade jag, fredagen gick bra, lördagen gick så där. Jag virrade mest runt på lagret och fick skämmas 3 ggr när jag inte hittade det som kunderna skulle ha på rimlig tid.. Menmen det är inte så lätt att veta vart allt står. Det mesta strulade faktiskt igår, kassan stämde inte, jag fick inte upp bränsleskåpet, bränslet var borta, planen låg i källaren, o.s.v. Men fördelen med att ha haft en struldag är att det förhoppningsvis dröjer innan nästa kommer :) När jag har kommit från jobbet har jag varit ganska så död och inte orkat göra så mycket.

Idag står träning och målning på schemat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar