lördag 9 juli 2011

Nästa gång så..

Var på fest med jobbet hemma hos chefen igår, en riktigt fin kväll, lite blåsigt men annars var vädret helt perfekt!

Iaf, vi körde med N:s båtar eftersom P har en sjö precis vid huset, han hade med en demobåt som vi har på jobbet. Och så klart tyckte han att alla skulle köra, efter mycket om och men gick jag väl med på att köra en stund och eftersom det blåste en hel del så gick det lika dåligt för mig som för de flesta andra, båten skar ner under vattnet och förvandlades till en wannabe ubåt efter några svängar :P Tur att det fanns stor roddbåt att åka ut och hämta den med. Jag var på väg att hoppa i båten och skulle åka ut och hämta båten, vi hade bestämt att den som fastnade där ute skulle själv åka ut och hämta den :P Varvid N sa "Du ska inte ro ut med båten du som inte ens kan simma, du ska knappt va ute på bryggan". Så klart svarade jag att simma inte var något problem och att jag brukar simma 1000 m som motionsträning, fast det tar sin tid sa jag, typ 55 minuter. N svarade med "Jaha, så du har världsrekord i att hålla andan då? 55 minuter är ganska länge att hålla andan och simma under vattnet".. Vart fan kommer alla jävla fördomar ifrån? Jag har förståelse för att han inte trodde att jag kunde simma, vem skulle tro det liksom? Men när jag säger att jag visst kan simma, varför göra sig rolig på det? Varför har vissa behovet av att hugga av en jäms med fotknölarna? :\

Samma person sa när vi bowlade med jobbet förrförra julen efter att han slagit en strike "Jag gjorde som du Rickard fast helt tvärtom, kolla hur bra det gick". Tack för den liksom. Jag kommer nog aldrig vänja mig riktigt vid såna kommentarer. Näe fy fan, ibland undrar jag verkligen varför jag försöker leva ett normalt liv trots den här skitkroppen!

Nästa gång jag får höra något liknande från honom så kommer jag nog inte kunna hålla mig utan kommer ge någon spydig kommentar tillbaka. Jag kanske skulle kopiera J:s motkommentar till N från förra årets julfest (tyvärr var jag inte där då men har fått det återberättat .. :P), "N, du ska inte säga något som är den enda oskulden kring detta bord". Den kommentaren visste nog vart den tog :P

1 kommentar:

  1. Fyfan :S

    Det jobbiga med spydiga kommentarer är bara det att man oftast kommer på dem för sent. Men om du kan låna en som du är säker på att han inte hört om när den användes senast är det ju perfekt :D

    SvaraRadera