söndag 17 juli 2011

Blurp

Idag har jag varit och dykt i Husbygropen på Ekerö tillsammans med dykcentret där jag tog mitt cykcert :) För mig blev det 2 stycken dyk på vardera ungefär 25 minuter, ganska lagom! Efter det är jag helt slut i kroppen :P Det är jobbigare än vad man tror att röra sig under vattnet med dykutrustningen. Idag var det inte lika kallt som förra gången jag dök ute, vattentempen varierade mellan 21 och 19 grader beroende på djupet. Det skulle vara kul att uppgradera certet nästa sommar till ett advanced cert, främst för att få komma ut och dyka på lite häftiga ställen under tiden man tar certet, t.ex. vrakdykning. En glad överraskning var att A var med och dök, kul att träffa honom :)

Dykningen bjöd bl.a. på:
  • En massa abborrar, jag försökte fånga ett par stycken i handen men de var för snabba :P
  • Ett coolt träd som låg helt under vattnet
  • 3 stycken kräftor! Det var ovant att se kräftor medan de fortfarande var svarta. Dom gillade inte att man petade på dem, då började de gripa efter kniven med klorna..
  • Många häftiga stenar under vattnet
  • Givetvis några golfbollar
Inatt kommer jag att sova gott, god natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar