måndag 25 juli 2011

Grym helg :)

Det blev en riktig grym helg tillsammans med det grymmaste kompisgänget :) Vädret blev inte så illa som det såg ut att kunna bli på prognoserna, jag badade till och med 3 ggr, eller var det 4 kanske? Det var inte jätteskönt i vattnet men badbart! Tyvärr var det en del brännmaneter på ett av ställena som vi badade på, mindre trevligt tyckte vi :P D och A var manetspejare från hopptornet, gjorde ett bra jobb! Fjällbacka var ett mysigt ställe tycker jag, kan helt klart tänka mig att åka tebax! Det blev inte sämre av att I:s föräldrars hus var ett av de finaste hus jag någonsin varit i :)

På fredagen var vi ute på lite bergsbestigning :P Vi gick från huset, rakt över berget till en utkiksplatå från vilken det gick en trätrappa som ledde ner till en klippskreva i berget som sedan kom ut nere i byn. Haha, det blev ett spännande äventyr! Marken var inte direkt handikappanpassad, stentrappan med 30 cm höga stentrappsteg som var hala och allt annat än raka var ganska så spännande. Sån tur var hade jag två stycken grymma mänskliga stöttepelare i form av bästaste, underbara E och J :) Dom gjorde ett grymt jobb som fick mig både uppför och nedför berget! Det blev många skratt på vägen.

På lördag kvällen hade jag en känsla som inte infinner sig så ofta, vi hade precis ätit klart efter rätten och jag gick ut för att ta lite luft och stod ute i kanske 10 minuter och bara njöt och insåg hur lycklig jag var just då! Fy tusan vad bra jag hade det just då, grym utsikt, lagom frisk kväll, jag hade ätit en grymt god middag med de människor som jag trivs som allra bäst tillsammans med, sämre kan man ju ha det! Det höll på att bli en lång kvällsluftning ute, när jag skulle gå in igen hade någon taskmört låst dörren, sån tur var kom I till undsättning och öppnade! :)

Tyvärr lyckades jag inte riktigt få fram den gladaste och bästa sidan av mig själv under helgen.. Jag hoppas att jag inte förstörde stämningen alltför mycket för se övriga.. När jag rör på mig mycket och blir trött i kroppen (läs jag kör kroppen i botten totalt och gör sånt jag inte borde göra) så orkar jag inte vara så glad och positiv som jag borde vara, energin tas liksom från samma lager och när den ena delen tar mer än den borde finns det liksom inget kvar till den andra. Nu är jag iaf ledig resten av veckan så förhoppningsvis ska jag hinna ladda batterierna innan jag åker till Bristol!

Hemresan bjöd på en strulande bil, i Mariestad så tänddes oljelampan och bilen började lukta bränt, men efter att vi hade stått en stund på väggrenen och fyllt på olja på närmaste mack så tog vi oss hem :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar