tisdag 22 februari 2011

Kungsberget

I söndags var jag, I och E upp till Kungsberget och åkte skidor, vi hade en riktigt trevlig dag :) Tyvärr var liftarna och backarna inte så superbra för att ta sig runt med skicart i, I och E blev tyvärr tvungna att putta mig en hel del till och från liftarna.. Men det fixade dom galant :D Dom som sköter liftarna behöver jobba på att fixa bättre av- och påstigningar till liftarna! I Åre finns det ett par helt underbara backar med cart, bland annat i Stendalen tar man sig både till liften (om man tar tillräckligt med fart = minsta problemet för mig!) och av liften ut i backen utan att ngåon puttar på, det e nice tycker jag :) Det gick inte riktigt i Kungsberget, alla liftar hade jobbiga uppförsbackar i slutet..

Haha, jag vet inte va det e, men när jag åker cart så tappar jag allt förnuft och all rädsla, störtlopp lite för fort ner för en brant är det bästa jag vet! Att det är fullständigt idiotiskt och farligt, det undviker jag att tänka på just då! Undra om jag skulle bli lite skraj om jag skulle ha en hastighetsmätare och se hur fort det verkligen går, antagligen.. Det blir en skön känsla i magen på nåt sätt när det bara skumpar omkring och snön bara flyger omkring en! Carten som jag hade i söndags var en snäll cart, den sprutade bara ner mig full med snö en gång, annars brukar framskidorna vara bra på att stänka snön in på mig istället för bort från mig..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar