tisdag 24 januari 2012

Tid och blabla

Något av det drygaste med min kropp är ändå att så mycket tar längre tid för mig än vad det gör för någon som inte har ett rörelsehinder. Bara en sån sak som att sätta sig i bilen eller få på sig kläderna. När E, T och jag var i Valencia i höstas så började T och jag klä på oss ungefär samtidigt en morgon, när han var klar hade jag fått på mig 1,5 strumpor, det gjorde mig lite irriterad och frustrerad.. Tänk vad mycket extratid jag skulle få om jag kunde göra allt sånt lite snabbare..

Jag förstår verkligen inte hur folk runt omkring står ut med mig ibland, tänkte på det i slutet på förra veckan när vi var ute och åkte bil, jag var sist in och ut varje gång vi åkte/kom fram. Måste bli lite drygt i längden för personer runt omkring mig som ständigt måste vänta.. Men iofs, det är väl ett (självklart?) självvalt beslut kanske, jag tvingar ju ingen att vänta på mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar