tisdag 24 maj 2011

Typ språkresa kanske?!

Idag har jag ringt till ett bolag som anordnar språkresor och fått lite mer info om lämpliga språkresor, jag funderar på att åka iväg någonstans i Augusti, nu ligger England eller USA (eller som pappa envisas att säga, Amerika :P) bäst till :) Får förhoppningsvis mer info om lediga platser och lämpligt boende på de båda ställena under de närmaste dagarna. Tydligen var de tvungna att ringa till skolorna för att ta reda på om det fanns plats, lite skumt att de inte fick upp det på datorn direkt.. Vill iväg främst för att öva upp min engelska men även för att prova på något som jag aldrig har provat på innan och utmana mig själv :) Det kan nog bli bra, potentialen finns iaf! Jag måste erkänna att jag redan har börjat fundera på om det skulle gå att packa ned en trikopter i resväskan för att få med något att flyga med..... Höjden av nördighet? Antagligen!

Så snart kvarstår bara att fundera ut om jag vågar eller inte?! Fick iofs svar på det av E när jag nämnde det idag, "sånt funderar man inte på, man bara åker" :P Ligger mycket i det, tack för det tipset ;) Så ja, det är väl inte så mycket att fundera på, bara boka och hoppas på 4 schyssta veckor! Och sen måste jag bestämma vart jag vill åka.

Fick ytterligare ett råd, "Osså ger du fan i att skaffa flickvän när du är borta!" Det bästa med den kommentaren var att den kom så spontant! :D (Eller var det en kommentar du hade suttit och funderat på länge? :P)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar